söndag, juli 09, 2006

Kärringön

Jag har nu varit på Kärringön i cirka 4 dagar och det har hänt en hel del. men för att bara berätta det roligaste så sammanfattar jag det tråkiga.

Dag 1: "Där har du en Baylainer, Markus!"
Jag blev körd till Kärringön av min fader i våran motorbåt, det tog cirka 2 timmar inklusive lunchpaus. Vi såg Bagge på hans fina Baylainer med både mor och far. När jag kom upp så hände inte så mycket så vi går till dag 2.

Dag 2: I väntan på fotbollen
Denna dag så badade vi, det var jag, andrea, malin, tjocken, fred, olof och verran. De fyra sistnämda kom på morgon. Men den jag väntade på, Bundis, skulle komma med 6 färjan och han hade fotbollen. Aja, vi badade och gjorde massa kul. Klockan blev 6, fotbollen kom och vi drog till Kärringön fotbollstadium för att lira lite. Det kom tusen barn som ville vara med också, helt sjukt vad många småbarn. Men vi lät alla vara med och bara körde tills vi tog slut. Vi grillade också, mumma! Sedan var dagen slut.

Dag 3: Talangen
Dag 3 gick vi och badade vid en trampolin. Det blåste, men var mycket skönt i vattnet så vi badade ett tag. Spelade fotboll denna dagen också, supertalangen Max kom och var med. Eftersom jag såg all talang i Max ögon så valde jag honom till mitt lag och han var grym. Lekte bort Erik "Bundis" Johansson x-antal gånger. Men vi blev hunriga efter ett tag och gick hem och åt, Dag 3 var därmed slut.

Dag 4: Hemfärden
Vi sov i tält, var sjukt mysigt. Kanotisterna åkte hem tidigt för de skulle packa kanoter :D Men vi övriga väntade till halv 4 färjan. Vi gjorde ingenting denna dag, åt en hel special tog en glass men sedan åkte vi hem. Alla förutom Andrea och Malin.
Vi åkte bil med Sigge (andreas pappa) hem så de var skönt. fyra killar i baksätet :P

Nu är jag hemma och imorgon ska jag börja jobba, kul? tveksamt, får se. Men ska se på lite fotbollssnack på TV innan DEN STORA MATCHEN :D Heja frankrike. Pusshej!