lördag, juni 24, 2006

Midsommar

Nu är det dags att skumma över midsommarafton. den var lyckad, de må jag säga. Började att jag vaknade på landet och laddade inför midsommarpokalen (en tävling). Alla grannarna tävlar och vi vann som vi gjort de senaste 4 åren. Alla dessa tävlingar Mads, det är därför vi snackar så go vinst med dig. En liten ploj bara. Vi dansade också runt stången, som jag byggt hemma i trädgårn. Möllenö!

Efter tävling och maten ( sill är inte gott) så åkte vi till Dyrön för att umgås med massa vänner. Det var rätt många där, både kådebor och ytterbybor. Trevligt, ah kul var det, mycket mysigt. Där så grillade vi, drack öl och dansade. Ett sletet gammalt dansband spelade på bryggan så vi dansade järnet, sångaren var grym( fet med cowboyhatt). Vi dansade i flera timmar och sen gick vi hem. Vi spelade lite fotboll också runt halv ett, mitt lag vann för jag är släkt med Zlatans bästa kompis kusins mammas dotterbarns granne, han med hunden. Kalla mig Köngen!

Det var de, alla mina finter och tricks gjorde mig lite seg så jag gick och la mig i våran segelbåt och somnade.

Här kommer lite bilder på midsommarfirandet. Pusshej!