torsdag, juli 27, 2006

Erik, Helge och Jag

Badturné Dag 3. Vi siktade in oss på Instön. Som jag misstänkte så var det privat. Men direkt när vi kom dit träffade vi Isabell, och en sån söt varelse kan ju inte hindra oss charmiga salta gossar från att bada. Vi begav oss därför ut på bryggan, och om någon gnällde skulle vi INTE säga att Isabell lät oss bada där. Vi mötte inga sura människor så vi skulle bada. Vi mötte däremot bomb-karl och august, två små barn som pratade lite onördigt mycket. Men karl visade oss hur man gjorde bomben och vi låtsades vara imponerade. På bryggan fanns ett hopptorn som var vårat mål, ca 4 meter.

Erik klättrade upp för tornet och hoppade ut. När han sedan gick upp för stegen stannade han upp: FAN! Han hade badat med mobilen som han köpte för 2 dagar sedan, illa illa. Trots denna motgång så badade vi och hade kul. Och efter badet ville vi spela fotboll, men icke sa nicke. Då skulle de ha prisutdelning, för någon tävling. Vi satte oss därför och väntade med Helge ( som hette Niklas och som var lik Kobbe). Helt sjukt, han var en kobbe-kopia, men dock trevlig att prata med. Isabell och hennes gäng kom aldrig för allt var försenat. Då spelade vi flaskfotboll och sen gick vi hem. Missade bussen med 10 sekunder och ringde min syster. Trots motgångarna var det en rolig dag med nya ansikten. Pusshej!

2 Comments:

Blogger Andréas said...

jag har bild på exakt ett sånt klistermärke från när jag var i skåne! ballt!

10:02 em  
Blogger Andréas said...

jag åker dessutom förbi det där stället varje morgon och funderar på att hoppa av och bada. vill bada där någon gång också. ska snart köpa ny longboard förresten.

10:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home